logo

Собственикът на Washington Times купува UPI

Почти фалирала и само с скелетен персонал, някога почитаната United Press International намери финансов спасител вчера в News World Communications Inc., собственик на Washington Times, който купи активите на телеграфната услуга за неразкрита сума.

UPI беше страхотен конкурент на Асошиейтед прес до 80-те години на миналия век, когато имаше 1500 репортери и 200 бюра по целия свят. От 1992 г. тя е собственост на шест семейства от Саудитска Арабия и сега има 157 служители във Вашингтон, Лондон, Латинска Америка и Азия - и малко клиенти.

Новият собственик на телеграфната услуга се контролира от преподобния Сун Мюнг Мун, основател на Църквата на обединението и консервативния глас зад редакционните статии на Таймс.

ролка на лице преди и след

„UPI е спасен от фалит и може да гледа към бъдещето оптимистично“, каза Арно де Борчгрейв, бивш главен редактор на „Таймс“, който стана президент и главен изпълнителен директор на UPI през декември 1998 г. Де Борчгрейв ще запази същите заглавия и „пълна редакционна статия“ независимост“ като част от слятата организация, каза той.

United Press International Inc. приема оферти от около 10 ухажори – включително бившия водещ на CNN Лу Добс, канадския вестникарски магнат Конрад Блек и дори доставчика на интернет услуги PSINet Inc. – за потенциални изкупувания от началото на годината, каза де Борчгрейв. Той каза, че предишната му връзка с 'Таймс' не е имала отношение към сделката.

Де Борчгрейв, който беше главен редактор във Washington Times от 1985 до 1991 г., получи първата си работа в UPI през 1946 г. „Превърнах пълен кръг в Times и в UPI“, каза той.

UPI, която все още може да се похвали с най-известния си щатен писател, Хелън Томас, голямата дама на репортажите в Белия дом, е изправена пред три десетилетия постоянен спад в размера и престижа на персонала. United Press е основана през 1907 г. и става UPI през 1958 г., когато се слива с Международната информационна служба на Уилям Рандолф Хърст. Той се състезава срещу своя партньор с нестопанска цел, AP, който победи прочуто на 22 ноември 1963 г., когато съобщи за убийството на президента Джон Ф. Кенеди. Но в рамките на четири години от създаването си UPI започна да кърви пари и не успя да спре потока, губейки пазарен дял от телевизията, AP и свиващата се база от вестници.

През 1982 г. предприемачите от Тенеси Дъглас Руе и Уилям Гайслер поеха новинарската услуга от собствениците на веригата вестници Scripps Howard. Под тяхна собственост UPI продължи да губи пари, като в крайна сметка подаде молба за защита от несъстоятелност по глава 11.

как да почистите каналното отопление

„Ясно е, че UPI е в низходяща спирала от 30 години“, каза Джон Мортън, президент на Morton Research Inc., базирана в Силвър Спринг медийна консултантска фирма. UPI, подобно на Times, е на червено от дълго време, „но Обединителната църква не прави тези неща, за да прави пари“, каза той.

Гари Арлен, президент на Arlen Communications Inc. в Bethesda, нарече покупката „объркана сделка“, която „поддържа агонията за поддържане на UPI“. Какво получава Times от сделката, не е ясно, каза той.

какъв тип хормон съм

Консолидирането на вестниците и съкращенията в бюджетите на редакциите постоянно „намаляват търсенето на това, което UPI предлага“, каза Арлен. Дори преди интернет да избухне като медия за разпространение на новини, UPI търсеше онлайн присъствие, „но отново загубиха от AP“, каза той.

UPI не успя да се разграничи с течение на времето по начина, по който Reuters успя да успее, като се специализира във финансовите новини, каза Арлен. „Освен ако UPI не стане много специализирана или не намери конкретна ниша, която да обслужва, тя се превръща в много периферна телена услуга“, каза той.

De Borchgrave каза, че UPI разчита изцяло на своето уеб-базирано присъствие, нещо, което Times може да се опита да използва за собствената си интернет стратегия. Настоящият обхват на UPI е труден за определяне, тъй като услугата се препродава чрез различни доставчици като Kyodo News Service в Япония, която от своя страна я препродава на други организации, каза той.

bee gees номер едно хитове

Лари Мофит, асистент на Dong Moon Joo, президент на News World Communications, каза, че „Вашингтон Таймс има много активи, които се съчетават много добре с глобална мрежа“. UPI, другите издания на Times и News World ще могат да пренасят съдържание чрез комбинирано интернет присъствие, каза той.

The Times, ежедневник със 100 000 тираж, който се конкурира с The DNS SO, е един от множеството бизнес холдинги, собственост на Църквата на обединението, която е известна с това, че се жени за своите последователи в масови сватбени церемонии. През 1997 г. собствениците на Times казаха пред The ​​DNS SO, че са загубили 1 милиард долара за 15 години.

В допълнение към Times, който е предприятие, което губи пари от създаването си през 1982 г., църковните служители притежават списание Insight, Middle East Times и Zambezi Times, както и хотели, малки издателски операции и колекция от духовни и образователни семинари .

В района на Вашингтон организацията на Мун притежава около 300 милиона долара търговски и политически имоти, включително църква на 16-та улица в Северозападен Вашингтон.

Служителният писател Хауърд Кърц допринесе за този доклад.